جاذبه هاجهانگردیمجله

جاذبه های دیدنی نروژ

نروژ یک یاز خوش منظره ترین کشور های اروپا ناخته می شود. نروژ دارای بیش از 3000 کیلومتر خطوط ریلی با مناظر شگفت انگیز است. نروژ از امکانات رفاهی فوق العاده ای برخوردار است. و بسیاری از مهاجران از سرتاسر جهان این کور را برای ادامه ی زندگی خود انتخاب می کنند. این کشور داری جغرافیایی حیر انگیری است که جلوه های بصری عجیب و زیبایی دارد. شاید باورتان نشود اما، میزان امید به زندگی به طور میانگین این 80 درصد است، یعنی در زنان 81 درصد و در مردان 84 درصد است. این امر بیانگر رضایت مردم و داشتن تصوری روشن از آینده خودشان است. نروژ کشوری ثروتمند به حساب می آید، هزینه های سفر به آن هم برای گردشگران بسیار بالا می باشد. نروز با توجه به موقعیت جغرافیایی خود دارای 5 منطقه آب و هوایی است. گردشگران برای سفر به این کشور در تمام فصول مختلف، می توانند به منطقه ای که آب و هوای مساعد تری دارد سفر کند هر چند به طور کلی آب و هوای این کشور سرد است. زیبا ترین و بکر ترین مناظر طبیعی که در دنیا حتی تصورشم نمی کنید، از کوه های زیبا، گرفته تا شهر های شاد و بی نظیر که همگی آنها بخشی از جاهای دیدنی نروژ هستند، همگی در این کشور وجود دارند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با تمامی این مکان های دیدنی  آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بهترین زمان بازدید از نروژ,جاهای دیدنی نروژ,مکان های طبیعی نروژ

جاهای دیدنی نروژ کجاست؟

مناظر بسیار زیادی در کشور زیبای نروژ وجود دارد که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و بیننده را به خود جلب می کند. که مهم ترین و زیبا ترین آن ها از نظر گردشگران عبارتند از:

مکان های گردشگری نروژ,بهترین زمان بازدید از نروژ,جاهای دیدنی نروژ

موزه کشتی وایکینگ ها نروژ

نروژ به خاطر میراث بسیار خیره کننده ای که دارد، بسیار زیاد مشهور است. گردشگران زیادی سالانه از سرتاسر جهان به این موزه شگفت انگیز سفر می کنند. این کشتی به قدری سالم مانده که می شد تماما آن را مورد بازسازی قرار داد. قدمت این موزه به قرن نهم میلادی بازمی گردد. موزه ی کشتی وایکینگ ها در جزیره بیگ دوی شهر اسلو واقع شده و حتی برخی از بلند ترین کشتی های حفظ شده وایکینگ ها در جهان به آن نمایش گذاشته شده اند. این کشتی حدود 21 می باشد که 800 سال بعد از میلاد مسیح ساخته شده است. جالب ترین قسمت کشتی وایکینگ ها که این کشتی به عنوان محل دفن همسر رئیس قبیله و دو زن دیگر مورد استفاده قرار گرفته. این زنان به همراه وسایل های بسیار زیادی از حمله وسایل شخصی، مبلمان و لباس خود دفن شده اند.

بهترین زمان بازدید از نروژ,جاهای دیدنی نروژ,مکان های طبیعی نروژ

جزایر لوفوتن نروژ

لوفوتن مجموعه ای از جزیره ها در بخش شمالی نروژ است و یکی از بهترین و تماشایی ترین مکان های طبیعی نروژ جزایر لوفوتن در بخش شمالی نروژ می باشد. زندگی در لوفوتن با دیگر نقاط دنیا کاملا فرق می کند اینجا روشنایی روز بسیار متغییر است. گاهی اوقات اصلا شب نمی شود زمین بازی هنینگزویر در مجمع الجزایر لوفوتن که در دایرقطبی نروژ واقع شده اند با یک یاز نفس گیر ترین چشم انداز های اروپا احاطه شده است. قبل از اینکه این مجمع الجزایر به جاذبه گردشگری تبدیل شود، منطقه ی بسیار مهمی برای ماهیگیری بود بطوریس که ماهی گیری همیشه دلیل اصلی مردم برای زندگی در این جزایر بوده و تمامی این منطقه ی شگفت انگیز و سرسبز را، به روستاهای کوچک ماهی گیری اش می شناسند. اصلی ترین جاذبه این مجمع الجزایر چشم انداز ادویی اش می باشد. پیشنها می کنیم برای یک بار هم که شده به این جزیره ی زیبا سر بزنید و چشم انداز آرامش بخشش را به روح و جسمتان تزریق کنید.

بهترین زمان بازدید از نروژ,جاهای دیدنی نروژ,مکان های طبیعی نروژ

برگن نروژ

شهر برگن در شهرستان وستلند در ساحل غربی نروژ است. برگن دومین شهر بزرگ نروژ است که مساحت این شهر طبق محاسباتی که انجام شده مساحت این شهر حدود 465 کیلومتر مربع بوده و در شبه جزیره برگنشالوین قرار دارد. بندر بگن یکی از شلوغ ترین بندر های نروژ می باشد. با بیش از 300 کشتی کروز در سال که نزدیک به نیم میلیون مسافر برگن می آورد. تقریبا نیمی از مسافران آلمانی یا بریتانیایی هستند. در قرن سیزدهم میلادی به مدت کوتاهی شهر برگن پایتخت نروژ شد و از اواخر قرن سیزدهم به عنوان یکی از مراکز تجاری بزرگ نروژ تلقی می شود. کلیسای جامع این شهر اولین مکان تاجگذاری سلطنتی در نروژ در دهه 1150 تاسیس گردید و در طول قرن 13 به میزبانی تاجگذاری های سلطنتی پرداخت. شهر برگن یکی از مکان های گردشگری نروژ محسوب می شود که هم اکنون به عنوان مرکز بین المللی برای پرورش آبزیان، رسانه، صنعت نفت و دریا و یک مرکز ملی برای آموزش عالی، امور گردشگری و امور مالی محسوب می شود. شهر برگن شامل فرودگاه و راه آهن و همچنین 4 پل بزرگ است که که شهر برگن را به شهراری های حومه متصل می نماید. آب و هوای این شهر در زمستانها متعدل است. هر چند میزان بارش بسیار زیاد است. شهر برگن به هفت کوه معروف است و همین کوه ها باعث شده که شهر از وزش بادهای سرد حفاظت گردد. این جاذبه ی دیدنی هلاوه بر طبیعت زیبا که چمنزاری بین کوه ها می باشد، دارای موزه ها، بازار ها، قلعه تاریخی برگن هاوس، معماری ساختمان ها، میدان و اسکله هایش می شود.

بهترین زمان بازدید از نروژ,جاهای دیدنی نروژ,مکان های طبیعی نروژ

ساحل اوتاکلایو نروژ

یکی از سواحل بسیار زیبا در جزایر لوفوتن نروژ که به عنوان یکی از رمانتیک ترین سواحل جهان معرفی می شود. جواهر چشم انداز لوفوتن به راحتی برای بازدید کنندگان قابل دسترسی است. و حدود 20 دقیقه با ماشین طول می کشد تا از    به ساحل برسید تا زمان را برای پیاده روی تلف نکنید. این ساحل مقصدی مناسب و محبوب بین گردشگران برای و مشاهده خورشید نیمه شب و شفق شمالی معرفی می شود. از امکانات رفاهی این ساحل می توان به : سرویس بهداشتی، کمپینگ، محل دفن مدفوع حیوانات خانگی و پارکینگ می باشد. بهترین زمان بازدید از نروژ، آغاز تابستان است. در کشور آبدره ها از ژوئن تا ژوئیه خورشید تقریبا در تمام ساعات شبانه روز می جوشند. ماه های می و سپتامبر جایگزین بسیار خوبی برای ماه های تابستان خواهد بود. اما وقتی این ساحل وارد فصل زمستان می شود میزان قابل توجهی از مردم به این ساحل سفر می کنند زیرا این ساحل در زمستان دارای آب و هوای بسیار خوبی می باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا